2. 12. 2018

Advent


Advent je období zklidnění a čtyři týdny čekání na oslavu Vánoc. Bylo to období půstu, nekonaly se žádné zábavy, svatby a veselice.
Dnes je Advent trochu jiný. Je s ním spjato mnoho lidových i moderních tradic, ale i pečení cukroví, uklízení a nakupování dárků. Moderní výmysl bronzové, stříbrné a zlaté neděle někteří pojali jako shon za dárky a nakupování, ale to s adventem nemá nic společného a mě to ani neoslovilo. 
Nevím, jak slavíte advent vy, ale já jdu obvykle na rozsvícení stromu na náměstí, potkám se zde s rodinou a známými, dáme si tradiční punč a pokecáme, doma si udělám adventní věnec a pak jen čekám na Ježíška. Cukroví nepeču, jsem diabetik, uklízím po celý rok a dárky jsme odbourali, kupuji jen pro vnuky a to ještě musím vymýšlet co. 

Letos jsme udělali trochu změnu. V podvečer jsme šli do kina (Jana, Matýsek, Pepé a já) na novou pohádku Čertí brko. Trochu jsem se obávala, jaká ta pohádka asi bude, protože ty některé moderní pohádky nemusím. Ale předčila moje očekávání. Pohádka je boží a moc se mi líbila. Smáli jsme se všichni a občas i komentovali, protože nám to připomínalo výroky a vlastnosti některých politiků. 

- Pohádka se odehrává v městečku Pytlově, kde jeho obyvatelé hřeší a místní rychtář dokonce zfalšuje výsledky voleb. Čertí brko, které všechny tyto hříchy zapisuje se porouchá a lucifer pošle čerta Bonifáce ať dá vše do pořádku. 
Obvykle nečtu žádné recenze a úvahy, ale teď jsem udělala výjimku a podívala jsem se na některé. A samozřejmě, různé názory, některým se pohádka líbí, je pro děti i dospělé, někteří kritizují, že je do pohádky zatažena politika. Já s tím nemám problém a vřele pohádku doporučuji.





Pak jsme teprve šli na náměstí k rozsvícenému stromečku. Už tam nebylo tak moc lidí - loni jsem se ke stromečku ani nedostala. Objela jsem náměstí, nakoukli jsme do stánků, dali jsme si punč (ne jeden) a s dobrou náladou jsme si popřáli hezké adventní dny. 










MŮJ ADVENTNÍ VĚNEC



MŮJ VĚNEC NA BALKON



ADVENTNÍ VĚNEC DCERY





3.12.2018










5.12.2018

Tak dnes jsme s dcerou opět vyrazily na náměstí. Před ochutnávkou punče jsme se posilnily a já tentokrát místo punče zvolila horkou mandlovou medovinu. Ta byla super. Potkaly jsme manželovou sestřenici s kamarádkou, tak bylo veselo.








2 komentáře:

  1. advent je prima.....důvod trochu přibrzdit a užívat trochu svátečnější období :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dana Kutrová Pěkné povídání, Oli, na co ty se všechno dáš?! I pro mě je už adventní čas klidnější než býval dřív. Jsme s mužem sami dva, takže také nešílím. Včera jsme byli v Kroměříži na vánoční výstavě, dnes jsem také dělala adventní věnec. Pečení nějaké bude, ale ještě je čas. Stromeček se u nás rozsvítí na Mikuláše. Tak pěkný Advent všem!

    OdpovědětVymazat

Prosím zanechejte svůj vzkaz, názor nebo příhodu, ale nevkládejte žádné reklamy a odkazy na jiné stránky.
Nevhodný obsah smažu.